Tišina 4
9251 Tišina
Proces OCPS je pri aktivnostih sklopa D - Analiza obstoječega stanja. Do sedaj so bile za potrebe analize izvedene številne aktivnosti: ankete splošna javnost, anketa OŠ, anketa zaposlovalec, kordonsko štetje prometa, interaktivni zemljevid, kabinetne analize, idr.
Spodnja tabela prikazuje zbir vseh sedmih obveznih ciljev iz Smernic za pripravo OCPS, kazalnike s katerimi bo Občina spremljala dosego teh ciljev ter izhodiščne in ciljne vrednosti kazalnikov. To so vrednosti, ki se jih želi doseči v času 7 letne veljave strategije, to je do leta 2032.
Z okrepljenim tekstom so navedeni cilji, ki so za občino Tišina določenim kot najpomembnejši. In ti so:
C1. Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci.
C2. Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost
C3. Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
Tabela: cilji, kazalniki, izhodiščne in ciljne vrednosti
Cilj |
Kazalnik |
Opis |
Izhodiščna vrednost 2024/2025 |
Ciljna vrednost 2032 |
Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci. |
Delež uporabe aktivnih potovalnih načinov zaposlenih |
Povečanje deleža zaposlenih, ki na delo prihajajo peš ali s kolesom za vsaj 4 odstotne točke |
16% |
20% |
Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. |
Vzpostavitev sistema prevozov na klic |
Vzpostavitev sistema |
Ni sistema |
Vzpostavljen sistem |
Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa. |
Število prometnih nesreč na državnih cestah |
Zmanjšanje letnega števila nesreč za 10% glede na letno povprečje obdobja 2019-2024 |
24 |
31 |
Izboljšana kakovost življenja v privlačni in povezani skupnosti. |
Delež uporabe potovalnih načinov pri poteh v osnovno šolo in deleži otrok, ki prihajajo v šolo brez spremstva odraslih. |
Povečanje deleža osnovnošolcev, ki prihaja v šolo peš ali s kolesom
|
14%
|
12%
|
Izboljšana dostopnost osnovnih storitev in aktivnosti. |
Delež uporabe aktivnih potovalnih oblik za poti znotraj občine |
Povečanje deleža aktivnih oblik mobilnosti (hoja, kolo, skiro,…) na glavnih prometnicah za 10% |
1,5% |
11,5% |
Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. |
Delež uporabe aktivnih potovalnih načinov zaposlenih |
Zmanjšanje deleža zaposlenih, ki pri poteh na delo uporabljajo avtomobil |
77% |
72% |
Znižanje lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa. |
Delež uporabe osebnih avtomobilov |
Zmanjšanje deleža in obsega uporabe osebnih avtomobilov na glavnih prometnicah v občini za 10% |
72,4% |
65,8% |
Občina bo morala letno redno poročati vrednosti kazalnikov. Enako bodo delali tudi ostale občine. Na ta način bo pristojno ministrstvo lahko primerjalo stanje in trende področja trajnostne mobilnosti po občinah in tudi po regijah.